></p>
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Ми на Facebook
Наше опитування
Оцініть мій сайт

Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Чат
200

   Чи вірні поширені уявлення про відмінності в психологічних особливостях хлопчиків і дівчаток? 

  Французькі психологи склали тест, який допоможе вам перевірити, наскільки ваші уявлення про відмінності хлопчиків і дівчаток відповідають дійсності. 

   Вам пропонуються 20 тверджень. Ви можете або погодитися, або не погодитися з кожним із цих тверджень. Потім зіставте свої відповіді з правильними і вирішіть, наскільки ваша думка збігається з даними психологічних досліджень.

    Що думаєте ви? 

1. Дівчата більш слухняні, ніж хлопчики. 

2. Дівчатка краще ставляться до природи. 

3. Хлопчики краще можуть оцінити складне становище і мислять логічніше. 

4. Хлопчики відчувають більше бажання відзначитися. 

5. Хлопчики більше обдаровані в математиці. 

6. Дівчата більш чутливі до атмосфери, в якій вони живуть, важче переносять біль, страждання. 

7. Дівчата вміють краще висловити свої думки. 

8. У хлопчиків краще зорова пам'ять, а у дівчаток - слухова. 

9. Хлопчики краще орієнтуються в просторі. 

10. Хлопчики агресивніше. 

11. Дівчата менш активні. 

12. Дівчата більш товариські, віддають перевагу великій компанії, а не вузькому колі друзів. 

13. Дівчата більш ласкаві. 

14. Дівчатка легше підпадають під чужий вплив. 

15. Хлопчики більше заповзятливі. 

16. Дівчата більш боязкі. 

17. Дівчата частіше страждають від комплексу неповноцінності. 

18. Дівчата рідше змагаються між собою. 

19. Хлопчикам більш важливо заявити про себе, продемонструвати свої здібності. 

20. У хлопчиків більше схильність до творчої роботи, в той час як дівчинки краще справляються з монотонною працею. 

А як насправді? 

1. У ранньому дитинстві дівчинки дійсно більш слухняні. 

2. Поки не встановлено нічого, що давало б привід стверджувати, що дівчатка за своєю природою більш схильні піклуватися про хворих і слабких тварин, рослини. Хіба що у віці шести - дев'яти років. 

3. Це не так. Дівчата можуть вирішувати складні завдання і проблеми не гірше хлопчиків. 

4. До 10-12 років дівчатка розвиваються швидше (і тому іноді прагнуть виділитися, відрізнитися від своїх однолітків). Але пізніше дівчата більш цілеспрямовані, вони більше, ніж хлопчики, думають про майбутнє. 
 

5. Дівчатка та хлопчики обдаровані однаково, все залежить від того, як ми орієнтуємо їх. Хоча вважається, що в математиці хлопчики проявляють себе краще. Але коли ми позбудемося цього забобону, то не помітимо великої різниці. 

6. Навпаки, хлопчики легше піддаються впливу середовища і тому сильніше переживають розлуку з батьками. Хлопчики більш чутливі до болю, страждання. Вони лише зовні роблять вигляд, що їм не боляче, оскільки з самого початку їх вчать, що чоловіки не повинні плакати. 

7. До 10-13 років різниця незначна, потім у більшості випадків дівчинки в усному і письмовому вигляді висловлюють свої думки більш чітко, ніж хлопчики. 
8. Дослідження показали, що протягом усього життя ця здатність у хлопчиків і дівчаток однакова. Якщо і є різниця, то тільки індивідуальна. 

9. До настання статевої зрілості різниці немає, після цього хлопчики краще орієнтуються в просторі. З роками різниця посилюється. Виключення тільки підтверджують правила. 

10. Хлопчики стають агресивними в самому ранньому віці, у два-три роки, коли починається формування стійких рис особистості. 

11. Не встановлено різниця в активності хлопчиків і дівчаток. Лише в дитячі роки хлопчики виявляють її більш шумно і очевидно (у бійках, наприклад). У той же час дівчинки не настільки криклива, але не менш цілеспрямованими. 
12. Дівчата, як правило, великої компанії віддають перевагу спілкуванню з однією-двома подругами. У більші групи збираються саме хлопчики. Це положення зберігається, коли вони виростають, тому-то хлопчики більш схильні до колективних ігор. 

13. До певного віку між хлопчиками і дівчатками в цьому немає різниці, і хлопчики в певний період вимагають ласкавого звернення.

14. Навпаки, хлопчики схильні скоріше приймати на віру думку компанії, при їх вихованні це треба неодмінно мати на увазі. Дівчатка зазвичай дотримуються своєї думки. 

15. У цій якості до певного віку у хлопчиків і у дівчаток немає різниці. Пізніше більш кмітливими та активними стають дівчинки. А в період статевого дозрівання вони поступаються в цьому юнакам. Бути може, свідомо. 

16. Дівчата не так боягузливі насправді, як багатьом здається. У дійсності вони можуть бути сильніше і рішучіше хлопчиків, легше долають страх. 

17. Не більше хлопчиків. Дівчатка краще озброєні по відношенню до складних життєвих ситуацій, вміють швидше пристосуватися. У більшості випадків вони більш самостійні. 

18. У цьому плані ні в кого немає переваги. Все залежить від особистості. Змагатися і мірятися силами один з одним можуть і хлопчики і дівчатка. 
19. Ні. Хлопчики легше підкоряються сильним особистостям і компаній однолітків, дівчинки ж частіше стоять на своєму. Вони більш самовпевнені. 
20. У цьому немає різниці між хлопчиками і дівчатками. У когось більше творчих здібностей, у когось менше, стать тут не має значення. 
Що ж у підсумку? 

   Ви змогли зіставити свої спостереження з даними французьких психологів. Можливо, не з усіма їх викладками можна погодитися на 100 відсотків. Наприклад, з тим, що різниця у мовленнєвому розвитку хлопчиків і дівчаток незначна до 10-13 років. 

   Вітчизняні дослідження показують, що саме в дошкільному і молодшому шкільному віці дівчинки випереджають своїх однолітків чоловічої статі у розвитку вербальних (мовних) функцій. 

  Тим не менш, цей тест може надати нам послугу. Адже ми хочемо допомогти своїм дітям повніше проявити їх природні схильності і можливості? Але цьому часто заважають давним-давно вкорінені стереотипи. 

   Наприклад: хлопчики - більш здібні математики. Яку ж волю треба мати талановитій дівчинці, щоб зберегти інтерес до улюбленого предмета? Адже з раннього дитинства вона тільки й чує від дорослих: "Дівчатка в математиці висот не досягають", "Це зараз, у початковій школі, вони відмінниці - за рахунок старанності та посидючості, а хлопчики ще проявлять себе в природничих науках в старших класах" і т. п. Свідомо чи несвідомо навіюється, що математика - взагалі не дівчаче заняття. Результат закономірний - мало хто дівчат цікавляться цим предметом і обирають потім професії, пов'язані з ним. 

   І так не тільки з математикою. Коли хтось з дівчаток проявляє підприємницькі нахили і здібності, реакції оточуючих швидше несхвальні: хтось здивований, хтось шокований і т. п. А теза про те, що хлопчики більш схильні й здатні до творчої роботи, в той час як дівчаткам на роду написано бути виконавицями нудною та одноманітною? 

   Або такі характерні установки: звичайним хлопчикам не дуже-то властиві жалість до хворих і слабким або потреба піклуватися про інших людей, про тварин і природу. Хлопчик з педагогічними нахилами взагалі сприймається мало не як чудо. 

   Зрозуміло, природна нервово-психічна організація хлопчиків і дівчаток має відмінності. Це підтверджується нейрофізіологічними дослідженнями. Відомості про це можна почерпнути з популярної літератури. Але загальні здібності дитини, ступінь його творчої обдарованості, соціальна успішність залежать все-таки набагато більше від індивідуальних, а не від статевих відмінностей. 

   Інша справа, що не завжди дівчинка чи хлопчик можуть повністю реалізувати свої природні здібності через негнучких виховних установок і соціальних стереотипів. 

   Це не означає, що треба абсолютно однаково виховувати тих і інших. Наприклад, дуже важливо, щоб у свій час дитина усвідомив себе представником своєї статі. Або: навіть самі вільнодумні батьки навряд чи будуть свідомо орієнтувати свою дочку на захоплення найбільш небезпечними з екстремальних видів спорту. І все ж варто іноді задуматися, наскільки допомагають або заважають нам деякі стереотипи виховання. 

Вхід на сайт
Орфографія
Система Orphus
Корисні посилання
Управління освіти,та спорту Лозівської міської ради
Лозівська міська рада
Сайт вихователя ЛДНЗ № 7 Шарап Т.П.
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
Сайт вихователя ЛДНЗ № 7 Суслової Л.Ф.
МВС України Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія.
Календар
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Copyright MyCorp © 2020