></p>
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Ми на Facebook
Наше опитування
Оцініть мій сайт

Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Чат
200

«Обовязкова дошкільна освіта – з пяти років»

(ознайомлення батьків з програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»)

 

 

  Відповідно до закону України «Про дошкільну освіту» вимоги рівня розвиненості, вихованості, навченості дітей дошкільного віку визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти України (Державним освітнім стандартом) і  реалізуються програмами, рекомендованими або схваленими Міністерством освіти і науки,молоді та спорту України  в установленому порядку. У зв’язку з прийняттям закону України від 06.07.2010р. №2442 «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально – виховного процесу» постала проблема надання обов’язкової дошкільної освіти  всім дітям, які досягли 5 – річного віку. Для її розв’язання запроваджено різні форми охоплення дітей дошкільною освітою, зокрема організацію груп повного або короткотривалого перебування у дошкільних навчальних закладах різних типів, форм власності, з різним режимом роботи, в тому числі сезонних, а також груп підготовки для школи при загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах, соціально – педагогічний патронат тощо.  Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» ґрунтується на засадах особистістю орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів до розвитку, виховання і навчання дошкільників, тісної взаємодії навчального закладу і родини у формуванні основ їхньої елементарної життєвої компетентності перед вступом до школи.

    Основний програмовий зміст упорядковано за розділами:

·        «Фізичний розвиток»

·        «Пізнавальний розвиток»

·        «Мовленнєвий розвиток»

·        «Художньо – естетичний розвиток»

·        «Ігрова діяльність»

·        «Трудова діяльність»

   У кожному розділі окреслено ключові освітні завдання, подано поради батькам щодо організації спільного буття дорослих з дітьми та визначено показники розвитку дітей.

   «Фізичний розвиток»

орієнтує педагогів і батьків на об’єднання зусиль для охорони життя, збереження та зміцнення здоров’я дітей, підвищення опірності організму проти негативних чинників зовнішнього середовища, формування у дітей системи уявлень про власний організм і здоровий спосіб життя. В ньому приділено увагу засобам ефективного впливу на стан здоровя та фізичний розвиток дітей.

   «Пізнавальний розвиток»

програмові завдання охоплюють загально пізнавальні («У світі природи», «У світі предметів», «У світі людей») та логіко – математичний («У світі чисел і цифр», «У світі форм і величини», «У світі простору і часу») аспекти.

   «Мовленнєвий розвиток»

ґрунтується на комплексному розв’язанні завдань формування звукової культури, лексичного запасу, граматичного ладу мовлення дітей, комунікативних умінь через розвиток у них зв’язного мовлення (діалогічного та монологічного).

   «Художньо – естетичний розвиток»

розкриті основні напрями розвивального впливу дорослих, визначальних для розвитку природних задатків і здібностей дітей до різних видів художньої діяльності (образотворчої, музичної, театралізованої), естетичного ставлення до дійсності, формування художніх умінь і навичок, сприяння самовираженню у художній творчості.

   «Ігрова діяльність»

 зроблено акцент на грі як на найвідповіднішій дошкільному дитинству формі організації життєдіяльності, ефективному методі і засобі реалізації освітніх завдань з усіх напрямів розвитку особистості дитини. В освітніх завданнях ураховано специфіку впливу на старших дошкільників різних видів ігор ( творчих, з правилами, настільних тощо)

   «Трудова діяльність»

зорієнтовано на  реалізацію завдань трудового виховання через залучення дітей до різних видів праці ( самообслуговування, господарсько – побутової, в природі, ручної \ художньої) у різноманітних формах організації (колективна праця, доручення, чергування). Програмові вимоги щодо оволодіння доступними видами праці ґрунтуються на таких вікових можливостях старших дошкільників, як їхнє прагнення до самостійності, інтерес до життя і праці дорослих, схильність до наслідування і досягнення продуктивного результату діяльності.

     У програмі « Впевнений старт» сімю визнано основною соціальною інституцією, відповідальну за якісну підготовку дітей до набуття  життєвої компетентності. Оскільки сім’я обирає доступну для себе форму здобуття для дітей дошкільної освіти, вона має право розраховувати на кваліфікаційну допомогу держави у реалізації конституційних прав і гарантій щодо рівних умов отримання дітьми якісної, доступної освіти у перед шкільний період свого життя.

  

Загальні освітні завдання

 

Розвивальні

·        Створювати умови для повноцінного фізичного і психічного розвитку, формування інтересів, намірів у дитини, реалізації її позитивних задумів та планів у різних сферах життєдіяльності.

·        Формувати довільність поведінки, заохочувати прагнення долати труднощі, доводити справу до кінця.

·        Збагачувати чуттєвий досвід дитини, розвивати творчу уяву, вміння розмірковувати, висловлювати та обґрунтовувати власні судження, мислити креативно , експериментувати.

·        Сприяти збільшенню обсягів пам’яті, глибини тривалості запам’ятовування і точності відтворення інформації.

·        Підтримувати намагання дитини адекватно оцінювати свої досягнення, вчинки та особистісні якості.

·        Вправляти у встановленні соціальних контактів, спілкуванні і налагодженні доброзичливих стосунків з людьми різного віку і статі.

 

Виховні

 

·        Виховувaти культуру дитячих бажань, сприяти становленню системи елементарних цінностей, позитивного ставлення до природи, предметів, фізичної культури і мистецтва, людей,самої себе.

·        виховувати культуру поведінки.

·        Залучати дитину засобами мистецтва до національної та світової культури.

·        Приділяти увагу становленню основ моральної за змістом та активної за формою позиції.

·        Формувати базові якості особистості ( самостійність, людяність, розсудливість, справедливість, самовладання, самолюбність, спостережливість, відповідальність).

Навчальні

 

·        збагачувати, розширювати, систематизувати уявлення, знання дитини про природу, людей що оточують, та саму себе, рукотворний світ,світ фізичної культури і мистецтва.

·        Вдосконалювати вміння використовувати здобуті уявлення для подальшого розширення особистого досвіду.

·        Формувати навчальні вміння: організаційні ( способи самоорганізації), загально пізнавальні (спостерігати, обстежувати, аналізувати, виділяти головне, порівнювати, запам’ятовувати, і т. д.) загальномовленнєві (культуру слухання, запитування , висловлювання, доведення,налагодження) контрольно – оцінні (здійснення найпростіших форм  контролю власної діяльності, перевірки зробленого, внесення потрібних корективів, виправлення помилок) .

·        Сприяти прояву творчого ставлення до виконання практичних і розумових завдань.

Вхід на сайт
Орфографія
Система Orphus
Корисні посилання
Управління освіти,та спорту Лозівської міської ради
Лозівська міська рада
Сайт вихователя ЛДНЗ № 7 Шарап Т.П.
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
Сайт вихователя ЛДНЗ № 7 Суслової Л.Ф.
МВС України Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія.
Календар
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Copyright MyCorp © 2024