></p>
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Ми на Facebook
Наше опитування
Оцініть мій сайт

Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Чат
200

«Сучасні підходи до організації навчально – виховного процесу»

 

 Реалії сьогодення свідчать  про те, що сучасну європейську та світову освіту характеризує пошук  оптимальних  моделей розвитку дитини. Адже, основа майбутньої особистості закладається у дошкільному віці.

 2011 рік Указом Президента Віктора Януковича було проголошено роком освіти та інформаційного суспільства. Тож у центрі уваги керівництва уряду і держави були поставлені  проблеми розвитку освітньої галузі.

Однією з ключових проблем сьогодні є розвиток дошкільної освіти, так окреслив на підсумковій колегії Міністерства освіти науки,молоді та спорту України в серпні 2011р. міністр Дмитро Табачник, він зазначив, що «знаковим» в історії української дошкільної освіти стає цей рік,адже українська дошкільна освіта переживає ренесанс(відродження).

Вперше, про необхідність відродження дошкільної освіти та проведення діалогу між представниками влади та педагогічними працівниками дошкільної освіти, було проголошено на  =1\*Roman I Всеукраїнському з їзді працівників дошкільної освіти у листопаді 2010 року, де Міністр Дмитро Табачник заявив, що дошкільна освіта потребує кардинальної реформації, бо розвиток дітей раннього і дошкільного віку – це перший і найважливіший крок до створення багатства і благополуччя нації.

Саме тому, майже в усіх розвинутих країнах останні реформи починаються з дошкілля, правда розуміти це на державному рівні в Україні почали порівняно недавно, а перші кроки цієї роботи ми бачимо вже сьогодні.

Перший крок – це прийняття Закону України від 06.07.2010 року № 2442 «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної, середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» в частині здобуття обов’язкової дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Майже всі діти п’ятирічного віку в місті охоплені дошкільною освіто, для роботи з ними запроваджено гнучкий режим, ці діти перебувають в ДНЗ протягом дня або недовготривало (короткотривало).

Також, за рекомендаціями Міністерства освіти науки молоді та спорту України, сьогодні упроваджуються різні форми залучення малюків до здобуття дошкільної освіти. Для задоволення потреб населення ДНЗ мають функціонувати з різними режимами роботи.

В нашому місті такі зміни запроваджені з 01.09.2011 року, по яких заклади працюють з 9-ти, 10,5-ти годинними та цілодобовими режимами.

В закладах такі режими роботи цілком обґрунтовані, з батьками проведена роз’яснювальна робота з питання зміни режиму ДНЗ. На сьогодні питань з цього приводу не виникає, ані з боку батьків ані з боку ДНЗ.

По – друге було розроблено Державну цільову програму розвитку дошкільної освіти до 2017 року, яка була затверджена Постановою Кабінету міністрів від 13.04.2011 року №629.

В цілому Програма сприятиме:

ü Розвитку мережі дошкільних навчальних закладів, створення груп для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку;

ü Проведенню капітальних ремонтів будівель дошкільних навчальних закладів;

ü Модернізацій матеріально – технічної бази дошкільних навчальних закладів;

ü Забезпеченню дошкільних навчальних закладів дидактичною і навчально – наочною літературою, ігровими посібниками «Лего», універсально – комп’ютерними комплексами, під'єднанням до мережі інтернет;

ü Створенню циклу передач для батьків з питань дошкільної освіти, сайту – телефон довіри, інформаційної програми «Електронна пошта для батьків».

ü Співпраця в галузі дошкільної освіти з міжнародними організаціями, фондами, програмами, проектами.

На сьогодні, поки що, реалізацію цієї програми ми не відчуваємо, але сподіваємось що з 2012 року вона стане великою підтримкою в роботі ДНЗ, так нас принаймі запевняють урядовці.

По – третє, для забезпечення здобуття якісної дошкільної освіти були затверджені нові штатні нормативи для ДНЗ, наказом Міністерства освіти науки молоді та спорту від 04.11.2010 року   № 1055 , якими передбачено кілька нових посад, зокрема,сестри медичної  з дієтичного харчування, діловода, соціального педагога ті введення штатних посад практичного психолога, інструктора з фізичного виховання, керівника гуртка.

В ДНЗ міста ці посади були введені з 01.09.2011 року (крім соціального педагога).

Відповідно до п.1 ст.22 Бюджетного кодексу України  в частині фінансування закладів освіти, закладам надається право бути розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.

Але в ДНЗ постає проблемним питання фінансових обмежень при формуванні штатних розписів відповідно до нових нормативів.

Сьогодні ми відчуваємо проблему нестачі штатних одиниць практичних психологів, відсутня в ДНЗ штатна одиниця соціального педагога для здійснення соціально – педагогічного патронату.

Гострим залишається питання удосконалення змісту, форм і методів навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти та Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі».

Нова програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», яка відображає запити практиків, з урахуванням найкращих сучасних теоретичних і методичних рекомендацій та пропонує орієнтири змістовного наповнення освітньої роботи з дітьми,потребує методичного вдосконалення в частині методичного супровіду роботи.

Потребують перегляду Державні санітарні норми та правила утримання дітей в ДНЗ та організація навчально – виховного процесу, їх узгодження на рівні МОНмолодьспорту та МОЗУ, сьогодні є дієвими стандарти від 1985 року.

 Також потребує вдосконалення питання введення ділової документації в дошкільних навчальних закладах, приведення їх у відповідність згідно нових сучасних освітніх тенденцій.

Як зазначила начальник відділу дошкільної та початкової освіти МОНмолодьспорту Тамара Панасюк, - якісна дошкільна освіта – це сильний старт дитини у житті. Саме такі слова ми чуємо сьогодні з сіх владних трибун. Справді справа зрушила з місця, із словами розуміння проблеми розвитку дошкільної освіти влада робить сьогодні перші практичні кроки, а ми на місцях намагаємося підтримати нововведення.

У країні всі діти мають бути щасливим, а якщо дитина адаптована до соціум, до навчання, вона почувається добре.

Тож дитячий садок сьогодні розглядаємо як центр суспільно – динамічної життєдіяльності дитини, адже знання і вміння набуті в дитинстві, - це коріння, і чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина у житті.

Саме тому, модернізація дошкільної освіти триває, перспективи сьогодення визначені, а педагоги мають йти в ногу з часом, професійно вдосконалюватися, і як і нині відповідально виконувати свою справу.

 

 

Вхід на сайт
Орфографія
Система Orphus
Корисні посилання
Управління освіти,та спорту Лозівської міської ради
Лозівська міська рада
Сайт вихователя ЛДНЗ № 7 Шарап Т.П.
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
Сайт вихователя ЛДНЗ № 7 Суслової Л.Ф.
МВС України Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія.
Календар
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Copyright MyCorp © 2020